Welcome to Our Website

Özkök’ün “Çok umut verici” dediği lise: “Başvuranların sadece 3’ü erkek”

Bugün Cuma, sizleri biraz Türkiye’nin “Konuşan kafa” gündeminden kurtarayım.

Önceki gün, Ataşehir Aydın Doğan Güzel Sanatlar Lisesi’nin bir davetindeydim.

Okulda “Sema Doğan Sergi ve Konser Salonunun” açılışı vardı.

Bunun için yapılan törenle birlikte okulun öğrencilerinin verdiği küçük konserleri dinledik.

BAUHAUS ÇİZGİSİYLE YAPILMIŞ BETON BİR KONSER SALONU

Salonu mimar Nevzat Sayın ve ekibi tasarlamış.

Dar bir alanı mükemmel kullanmışlar.

Beton yapısıyla bana tam bir Bauhaus estetiği duygusu verdi.

Bir Walter Gropius hayranı olarak tabi ki salonu çok sevdim.

Salon beton üzerine tasarlandığı halde mükemmel bir akustik sağlanmış.

Trenden sonra davetlilerle sohbet ettim.

Herkes çok etkilenmiş.

RESİM BÖLÜMÜNDE ÇOK UMUT VERİCİ BİR SERGİ

Hepimize çok moral verdi bu salondu gördüklerimiz ve dinlediğimiz konser.

Girişte okulun resim bölümü öğrencilerinin eserlerinden oluşan sergi vardı.

Çok etkileyici ve umut verici çalışmalar vardı.

Daveti uzun uzun anlatmayacağım, beni en çok ilgilendiren kısmını anlatacağım.

BU YIL OKULA BAŞVURANLARIN SADECE 3’Ü ERKEK ÖĞRENCİ

Müzik bölümü öğrencilerinde bir şey dikkatimi çekti.

Kız öğrenci sayısı çok belirgin şekilde fazlaydı erkeklere göre.

Bölüm yetkilileri ve okul müdürü ile konuşurken ilk ilgimi çeken bilgi şuydu:

Bu yıl müzik bölümüne başvuran öğrencilerden sadece 3’ü erkekmiş.

BELEDİYE KURSLARINDA EN ÇOK TERCİH EDİLEN ENSTRÜMAN GİTAR

Belediyelerdeki müzik çalışmalarını, müzik kurslarını ne zaman ziyaret etsem hep aynı soruyu soruyorum.

Çocuklar en çok hangi enstrümanı tercih ediyor.

Belediye kurslarında aldığım cevapların hemen hepsi aynı.

En çok tercih edilen enstrüman gitar.

En az ilgi de bağlamaya var.

Ancak iş amatörce enstrüman çalmayı öğrenmekten, profesyonel müzik eğitimine gelince durum değişiyor.

AŞK-I MEMNU DİZİ SIRASINDA HERKES PİYANO İSTİYORDU

Okulun müzik bölümü yetkilisi aynı soruma şu ilginç cevabı verdi:

“Aşk-ı Memnu dizisi yıllarında en büyük ilgi piyanoyaydı. Zaten bugün müzik bölümüne giren her öğrenci için piyano zorunlu. Ama 2000’li yıllardan sonra gitar çok ön plana çıktı. Ama 2016 yılında çok radikal bir değişiklik oldu. Öğrenciler yaylı sazlara çok ilgi duymaya başladılar.”

Danışman öğretmenler bu yıl bazı öğrencileri özellikle gitara yöneltmek istemişler ama trend değişmemiş.

Bunu öğrencilerden oluşan senfoni orkestra sına baktığımızda açıkça gördük.

ÇELLO GRUBUNUNUN TAMAMI KIZ ÖĞRENCİ

Kemanların büyük bölümü kız öğrenciydi.

Ama çelloya gelince durum daha çarpıcı oluyor.

Çünkü orkestranın çello bölümünün tamamı kız öğrencilerdi.

Acaba Jacqueline du Pre etkisi mi?

Çello tamamen kız enstrümanı olmuş.

Sanıyorum bunda en önemli etken, artık çocukların müzik okullarına tamamen yetenek ve tercih sonuç unda girmelerinin etkisi var.

Kafalarında da daha çok klasik müzik olduğu için doğal olarak yaylı sazlara yöneliyorlar.

ERDAL ERZİNCAN BAĞLAMA ÇALARKEN BAŞ KEMANCI ÖĞRENCİ HAYRANLIKLA İZLİYOR

Bununla birlikte son bölümünde hepimizi çok etkileyen bir bağlama konserine tanık olduk.

Türkiye’nin önde gelen bağlama sanatçısı Erdal Erzincan’ın mükemmel bir bağlama resitalini dinledik.

Sazın sadece kol bölümündeki perdeler üzerinde çaldığı parça, bu sazın klasik ve bana zaman zaman sıkıcı gelen sınırlarını öylesine aştı ki…

Bir ara Alan Stivel’in Kelt Arpıyle çaldığı bir parça gibi keyiflendim.

Erzincan bu parçayı çalarken, orkestranın başkemancısı öğrencinin onun hayranlıkla izlediğini görüyorum.

ÖĞRENCİ VE KOMŞULARINDAN ÖZÜR DİLEYEN OKUL MÜDÜRÜ

Okul Müdürü Osman Bozali konuşmasında da bir bölüm çok hoşuma gitti.

Salonun yapılması sırasında hem öğrencilere hem de çevredeki komşulara verdikleri rahatsızlık için özür diledi ve hoşgörülü davranmaları dolayısıyla teşekkür etti.

Küçücük birer cümle, ama hepimizde büyük duygular bırakıyor.

Törene katılanların çoğu, ‘Türkiye’de hala iyi eğitim veren kuruluşlar var” duygusuyla ayrıldı.

Odatv.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

....